«ЗАТВЕРДЖЕНО»

________________

Завідувач ДНЗ № 75

Мирошник С.М.

 

План

 проведення декади дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!»

 в дошкільному навчальному закладі (ясла-садку) № 75 «Сонечко»

Запорізької міської ради Запорізької області

(18-29 вересня 2017 року)

 

Зміст роботи

Термін

Відповідальні

 

1. Організаційно-масова робота

 

 

1

Проведення тематичного заняття «Ми – пішоходи»

18.09

Дерій Л.В., Крапива Л.М., Шурхал О.В., Соколова Ю.М., Пархоменко С.В. Осадча А.В.

2

Проведення бесід з дітьми з використанням картин серії «Різні машини», «Зелений вогник», «Поведінка на дорозі», «Вчи правила, знай та завжди їх пам’ятай!».

18-29.09

Педагоги вікових груп

3

Читання дітям художньої літератури з правил поведінки на дорозі, культури спілкування в транспорті: «Г. Бойкол «Моя вулиця», Н. Красоткіна «Про тисячі бід або про те, де гратись не слід», А. Північний «Світлофор», А. Іванов «Як нерозлучні друзі дорогу переходили», В. Парамонова «Зебра».

18-29.09

Педагоги вікових груп

4

Проведення дидактичних ігор:

-ранній вік «Світлофор», «Покатаємо ляльок»;

-молодший дошкільний вік «Переведи маля через дорогу», «Ми їдемо, їдемо, їдемо…»;

-середній дошкільний вік «Збери знак: Пішохідний перехід», «Червоний, жовтий, зелений!»

-старший дошкільний вік «Ми пішоходи», «Як це сталося», «Прибери зайве», «Хто що робить?».

18-29.09

Педагоги вікових груп

5

Провести ігри-тренінги «На перехресті», «Заборонено-дозволено», «Заблукав на вулиці».

18-29.09

Педагоги вікових груп

6

Самостійна художня діяльність, робота в зошитах-розмальовках з використанням наклейок.

18-29.09

Педагоги вікових груп

7

Моделювання ситуацій у куточку безпеки руху «Дорога з острівцем безпеки», «Правила поведінки пішоходів».

18-29.09

Педагоги вікових груп

8

Проведення екскурсії на зупинку транспорту з дітьми дошкільного віку.

19.09

Педагоги вікових груп

9

Проведення конкурсу дитячих робіт «Наша вулиця»

22.09

Педагоги вікових груп

10

Проведення сюжетно-рольових та рухливих ігор «Перегони» з використанням атрибутики та дорожніх знаків.

18-29.09

Педагоги вікових груп

11

Складання оповідання за опорними словами «перехід», «зебра», «машини», «пішоходи».

18-29.09

Крапива Л.М., Пархоменко С.В., Осадча А.В.

12

Проведення вікторини «Знавці правил дорожнього руху».

18-29.09

Крапива Л.М., Пархоменко С.В., Осадча А.В.

13

Підсумкова бесіда «Щоб не трапилось лиха…».

29.09

Педагоги вікових груп

 

2. Робота з педагогами

 

 

1

Організація тематичної виставки в методичному кабінеті з теми «Увага! Діти на дорозі!».

до 18 вересня

вихователь-методист Луханіна С.М.

2

Гра – тренінг для педагогічного персоналу «Чи знаєш ти дорожні знаки?»

18 вересня

Пархоменко С.В.

3

Проведення рейду-огляду на кращу агітацію для батьків.

20 вересня

Мирошник С.М.

4

Година самоосвіти: опрацювання сучасної літератури, періодики за темою.

щосереди

Педагоги вікових груп

5

Індивідуальне консультування педагогів щодо складання календарного планування «Декада дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!» .

15.09

вихователь-методист Луханіна С.М.

6

Педагогічна година «Декада дорожнього руху – яка вона?» ( підведення підсумків, самоаналіз).

02.10

Мирошник С.М., Луханіна С.М.

 

3. Робота з батьками

 

 

1

Агітаційна виставка плакатів, ширм, папок-пересувок, літератури з питань безпеки дорожнього руху.

18-29.09

Кустинюк К.М., Луханіна С.М., Мелещенко Л.О., Колісник О.В.

2

Проводити профілактичну роботу серед батьків щодо дитячого травматизму у побуті.

18-29.09

Педагоги вікових груп

3

Консультація для батьків «Я йду гуляти. Виховання відповідальності у дітей змалку».

19.09

Мелещенко Л.О.

4

Участь у заходах, які проводяться в дошкільному закладі.

18-29.09

Педагоги вікових груп

 

 

 

 

Звіт

про проведення декади безпеки дорожнього руху

«Увага! Діти на дорозі!»

 

З 18 по 29 вересня в дошкільному навчальному закладі №75 «Сонечко» на основі профілактичної акції «Увага! Діти на дорозі!» пройшла декада  безпеки дорожнього руху. Протягом декади діти нашого закладу мали можливість якомога більше дізнатись про правила дорожнього руху: облаштування дороги, дію світлофора, дорожні знаки, значення деяких з них. Під час бесід, розглядання ілюстрацій, читання художніх творів, моделювання ігрових ситуацій дітям надавалась можливість запам’ятати та вивчити правила безпечних ігор з м’ячем, катання на санчатах, роликах, велосипеді поблизу дороги.

Для того, щоб закріплювати знання дітей та формувати навички дисциплінованого пішохода, дуже важливо організовувати розвивальне середовище з безпеки руху. Практичні знання в куточках безпеки руху на групових макетах та в автодороги, обладнаної на території дошкільного закладу, дали змогу створити умови для відпрацювання правильної поведінки дітей на вулиці, автоматизації навичок дисциплінованого пішохода; плакати вулиці та перехрестя, обладнані в групових кімнатах, вихователі активно використовують як з навчальною метою, так і за для створення умов для самостійної ігрової діяльності дітей.

Усі знання тут проводяться у формі сюжетно – рольової гри, що заохочує дітей до активної ігрової та рухової діяльності: вони їздять на велосипедах, самокатах, переходять «вулицю» тощо. Гра дітей стає цікавішою, якщо «водії» й «пішоходи» не лише рухаються у визначених напрямках, а «інспектор ДАІ» регулює рух, але в гру включаються й «машини спеціального призначення» - «швидка допомога», «пожежна», «таксі»; «пішоходи» поспішають на роботу, до школи, в магазин тощо.

Належна увага приділяється  педагогами проблемно-пошуковим питанням та практичним завданням для дітей,  які підтвердили отримані дітьми знання про правила поведінки на вулиці.

Заняття з малювання, аплікації, ліплення закріпили знання дітей на практиці. Діти знають за яким номером можна викликати швидку допомогу, міліцію. Силами педагогічного колективу виготовлені спеціальні атрибути для сюжетних ігор дітей.

Для попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей для батьків були виготовлені спеціальні пам’ятки, які допоможуть батькам правильно роз’яснювати дітям правила дорожнього руху і прививати навички дисциплінованості на вулицях і дорогах.

 

 

 

Вихователь-методист _______________   С.М. Луханіна 

 

План

 проведення декади пожежної безпеки

 в дошкільному навчальному закладі (ясла-садку) № 75 «Сонечко»

Запорізької міської ради Запорізької області

(17-27 жовтня 2017 року)

 

Зміст роботи

Термін

Відповідальні

 

1. Організаційно-масова робота

 

 

1

Проведення тематичного заняття «Вогонь – друг, вогонь – ворог!»

17.10

Дерій Л.В., Крапива Л.М., Шурхал О.В., Соколова Ю.М., Пархоменко С.В. Осадча А.В.

2

Проведення бесід з дітьми з використанням картин серії «Пожежний номер 101», «Сам удома», «Дітям про вогонь».

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

3

Читання дітям художньої літератури С.Я. Маршака «Оповідання про невідомого героя», Яковенко Л. «Маленькі пустуни», Б. Житков «Пожежа на морі».

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

4

Проведення дидактичних ігор:

-ранній вік «Розмова по телефону»

-молодший дошкільний вік «Що зайве?», «Збери пожежну машину»

-середній дошкільний вік «Горить –не горить», «На що це схоже»

-старший дошкільний вік «Побутоватехніка»,  «Що для чого потрібно?»

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

5

Провести ігри-тренінги «Перша допомога при опіках»

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

6

Самостійна художня діяльність, робота в зошитах-розмальовках з використанням наклейок.

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

7

Моделювання ситуацій «Заллємо вогонь водою», «Засиплемо вогонь піском», «Врятуємо ляльку».

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

8

Проведення екскурсії до пожежно-технічної виставки ПЧ № 1.

25.10

Крапива Л.М.

Осадча А.В.

9

Досліди «Припинення горіння без доступу повітря», «Запалювання паперу та гасіння водою і піском»

22.09

Крапива Л.М.

Осадча А.В.

Пархоменко С.В.

10

Проведення сюжетно-рольових та рухливих ігор «Ми – пожежники», «Погасимо кицин дім», «Гаряча картопля», «Пожежники на навчанні»

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

11

Логічні ігри «Побудуй ланцюжок», творче конструювання.

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

12

Проведення вікторини «Юні пожежні»

17 – 27.10

Крапива Л.М., Пархоменко С.В., Осадча А.В.

13

Підсумкова бесіда «Щоб не трапилось лиха…».

27.10

Педагоги вікових груп

14

Практичні заняття «Евакуація із задимленого приміщення»

12.10

Педагоги вікових груп

 

2. Робота з педагогами

 

 

1

Організація тематичної виставки в методичному кабінеті з теми пожежної безпеки

до 27 жовтня

вихователь-методист Луханіна С.М.

2

Гра – тренінг для педагогічного персоналу «Перша допомога при опіках»

18 жовтня

Летуновська В.І.

3

Проведення рейду-огляду на кращу агітацію для батьків.

20 жовтня

Мирошник С.М.

4

Година самоосвіти: опрацювання сучасної літератури, періодики за темою.

щосереди

Педагоги вікових груп

5

Індивідуальне консультування педагогів щодо складання календарного планування .

15.10

вихователь-методист Луханіна С.М.

6

Педагогічна година «Декада пожежноїбезпеки – яка вона?» ( підведення підсумків, самоаналіз).

02.10

Мирошник С.М., Луханіна С.М.

 

3. Робота з батьками

 

 

1

Агітаційна виставка плакатів, ширм, папок-пересувок, літератури з питань безпеки дорожнього руху.

17 – 27.10

Кустинюк К.М., Луханіна С.М., Мелещенко Л.О., Колісник О.В.

2

Проводити профілактичну роботу серед батьків щодо дитячого травматизму у побуті.

17 – 27.10

Педагоги вікових груп

3

Участь у заходах, які проводяться в дошкільному закладі.

18-29.09

Педагоги вікових груп

 

 

 

Вихователь-методист _________________ С.М. Луханіна

Звіт

про проведення декади пожежної безпеки

 

 На виконання річного плану роботи дошкільного навчального закладу № 75 у відповідності з циклограмою проведення тижнів, місячників та декад в дошкільному закладі з 17 по 27 жовтня 2017 року проведено декаду пожежної безпеки. Метою проведення «Декади пожежної безпеки» є поліпшення пожежно-профілактичної роботи та якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків; вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій.

Для проведення «Декади пожежної безпеки» вихователем-методистом Луханіною С.М.  розроблено  План заходів  проведення «Декади пожежної безпеки».

Під час підготовки проведено ряд заходів:

- перевірено наявність усіх документів системи цивільного захисту в ДНЗ;

- перевірено наявність журналів проведення інструктажів з пожежної безпеки;

- підготовлено матеріали та оформлено стенди «Бережімо життя і здоров’я дітей»;

- перевірено стан електричного, опалювального обладнання, приміщень та території, стан пожежних щитів та пожежного обладнання, зроблено перезарядку вогнегасників;

- перевірено наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків;

- оформлено куточки «Безпека дитини» в кожній віковій групі;

- підготовлено і оформлено виставки дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини»;

- перевірено стан та забезпеченість медичного обладнання, поповнено аптечку швидкої допомоги в медичному кабінеті та в усіх вікових групах;

- підготовлено розвагу «Пожежники на навчанні» за тематикою пожежної безпеки дитини.

З метою набуття практичних навичок з пожежогасіння  з вихованцями проведено моделювання ситуацій «Заллємо вогонь водою», «Засиплемо вогонь піском», «Врятуємо ляльку», дослідницьку діяльність «Припинення горіння без доступу повітря», «Запалювання паперу та гасіння водою і піском» . Діти отримали підтвердження теоретичних знань практичними дослідами.

Бесіди з вихованцями за плакатами «Як слід поводитися під час виникнення пожежі» сприяли закріпленню теоретичних знань про користь та небезпеку технічного прогресу.

Екскурсія до пожежної частини № 1 вихованцями старшого дошкільного віку групи «Квіточка» та групи короткотривалого перебування «Пізнайко» сприяла розширенню уявлень про професію пожежного, вихованню поваги до людей цієї професії.

Заняття з зображувальної діяльності закріплювали знання дітей про вогонь та правила користування ним.

Проведення сюжетно-рольових та рухливих ігор «Ми – пожежники», «Погасимо кицин дім», «Гаряча картопля», «Пожежники на навчанні» формувало аналітичне сприйняття вихованців, сприяло відпрацюванню дій під час виникнення пожежі.

Проведення дидактичних ігор: ранній вік «Розмова по телефону», молодший дошкільний вік «Що зайве?», «Збери пожежну машину», середній дошкільний вік «Горить –не горить», «На що це схоже», старший дошкільний вік «Побутова техніка»,  «Що для чого потрібно?» поповнювало знання про якості і особливості вогню, надавало  необхідні навички дії дітей  у хвилину загоряння вогню.

З метою поліпшення профілактичної роботи і відпрацювання порядку евакуації дітей і працівників з будівлі дошкільного закладу, створення безпечних та нешкідливих умов навчання та виховання, забезпечення високої організованості учасників освітнього процесу у дошкільному закладі 12 жовтня 2017 року проведено практичний тренінг з евакуації. Завідувачем Мирошник С.М. видано наказ «Про проведення практичного тренінгу з евакуації». Вихователем-методистом Луханіною С.М. розроблено послідовність проведення навчальної евакуації дітей та працівників.

Кожна доросла людина (як батьки, так і вихователь) має чітке уявлення про створення безпечного середовища для дітей. Навчаючи дітей безпечній поведінці, важливо не залякати їх, не зламати їхньої природної допитливості та зацікавленості оточуючим світом.

Дитина перед вступом до школи повинна досить різноманітно та повно засвоїти навички практичної  безпечної життєдіяльності й усвідомити, що її життя та здоров’я – це найдорожче багатство! Звичайно, повністю запобігти нещасним випадкам важко, але звести дитячий травматизм до мінімуму цілком можливо. Дотримання дітьми правил безпечної поведінки та захисних принципів обов’язково допоможе їм у різних життєвих ситуаціях. 

 

Вихователь – методист ________________ Луханіна С.М.

План

 проведення тижня безпеки життєдіяльності дітей

 в дошкільному навчальному закладі (ясла-садку) № 75 «Сонечко»

Запорізької міської ради Запорізької області

30 жовтня по 03 листопада 2017-2018 н.р.)

 

Зміст роботи

Термін

Відповідальні

 

1. Організаційно-масова робота

 

 

1

Проведення тематичного заняття «Лихо мене обмине!»

30.10

Дерій Л.В., Крапива Л.М., Шурхал О.В., Соколова Ю.М., Осадча А.В.

2

Провести роботу з безпеки життєдіяльності за такими напрямками:

понеділок: Пожежна безпека;

вівторок: Дитина на вулицях міста;

середа:Дитина та природа;

четвер: Особиста безпека;

п’ятниця: Небезпечні предмети в руках дитини.

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

3

Читання віршів з книги Л. Яковенко «Обережним будь завжди!»

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

4

Проведення бесід, складання оповідання з дітьми з використанням картин серії «Сам удома», «Зелений вогник», «Пожежний номер 101!»

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

5

Перегляд ілюстрацій про небезпечне користування побутовими приладами.

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

6

Розгляд ілюстрацій до книжок К Чуковського «Тарганище», Ш. Перро «Червона Шапочка», «Маша і Ведмідь».

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

7

Організувати екскурсію - відвідування інформаційного центру з питань пожежної безпеки територіального підрозділу ДСНС України

25.10

Крапива Л.М.

Осадча А.В.

 

8

Підготуватись до проведення сумісного заняття по ознайомленню з працею пожежника у взаємодії з пожежно-рятувальними підрозділами

31.10

Луханіна С.М., Мелещенко Л.О., Колісник О.В.

9

Організація прослуховування аудіо казок «Кицькин дім», «Вовк та семеро козенят», «Троє поросят».

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

10

Інсценівка казки «Котик і Півник» з метою вдосконалення навичок самозбереження.

01.11

Шурхал О.В.

Соколова Ю.М.

11

Моделювання ситуації «Незнайомець пропонує…»

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

12

Планування та проведення дидактичних ігор з теми безпеки життєдіяльності дітей.

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

13

Підготувати вікторину на знання правил безпечної поведінки та з питань профілактики травматизму під час навчально-виховного процесу, ігрової діяльності та в побуті

02.11

Колісник О.В.

Осадча А.В.

Крапива Л.М.

14

Підібрати сюжети циклу тематичних теле- та радіопередач, сюжетів соціальної реклами з основ безпеки життєдіяльності

30.10-03.11

Пархоменко С.В.

15

Організувати  тренування у діях на випадок пожежі, відпрацювання навичок персоналу з організації гасіння пожежі на початковому етапі із застосуванням первинних засобів пожежогасіння у взаємодії з пожежно-рятувальними підрозділами.

12 жовтня

Педагоги вікових груп

16

Провести спортивні змагання «Веселі сходинки»

03 листопада

Мелещенко Л.О., Пархоменко С.В., Осадча А.В.

17

Розмальовування сторінок розмальовок на тему «Сам удома», малювання за темами казок.

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

18

Проведення рухливих ігор та спортивних ігрових вправ та тренувань під час занять з фізкультури та самостійної рухової активності дітей.

30.10-03.11

Інструктор з фізичної культури Мелещенко Л.О.

 

2. Робота з педагогами

 

 

1

Організація тематичної виставки в методичному кабінеті з теми «Безпека життєдіяльності дітей».

до 30 жовтня

вихователь-методист Луханіна С.М.

2

Лекторій «Формування в дитини корисних звичок та їх вплив на подальше життя малюка».

30 жовтня

Луханіна С.М.

3

Організувати у взаємодії із територіальною медичною установою:

-навчання надання першої домедичної допомоги потерпілим;

-просвітницьку роботу із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, пов’язаних з небезпечними інфекційними захворюваннями, масовими неінфекційними захворюваннями (отруєннями).

31 жовтня

лікар Сорока В.Д.

ст.. медсестра Летуновська В.І.

4

Своєчасне висвітлення на сайті дошкільного закладу проведених заходів тижня безпеки дитини.

щодня

Педагоги вікових груп

5

Індивідуальне консультування педагогів щодо складання календарного планування «Тижня з безпеки життєдіяльності».

27.10

вихователь-методист Луханіна С.М.

6

Педагогічна година «Тиждень безпеки життєдіяльності – який він?» (підведення підсумків, самоаналіз).

08.11

Мирошник С.М., Луханіна С.М.

7

З метою популяризації серед дітей і працівників культури безпеки життєдіяльності підготувати інформацію про проведення громадських акцій «Запобігти. Врятувати. Допомогти» та «Герой-рятувальник року»

01.11

Мирошник С.М.

 

3. Робота з батьками

 

 

1

Поновити інформаційно-довідкові куточки з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності

30.10-03.11

Кустинюк К.М., Луханіна С.М., Мелещенко Л.О., Колісник О.В.

2

Проводити профілактичну роботу серед батьків щодо дитячого травматизму у побуті.

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

3

Консультація для батьків «Я йду гуляти. Виховання відповідальності у дітей змалку».

12.09

Мелещенко Л.О.

4

Участь у заходах, які проводяться в дошкільному закладі.

30.10-03.11

Педагоги вікових груп

5

Висвітлити статистику травмування дітей в умовах дошкільного закладу та питання запобігання травматизму серед дітей в умовах сім’ї при проведенні батьківських зборів

протягом року

Педагоги вікових груп

6

Підготувати консультації для батьків щодо необхідності формування у дітей навичок дотримання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях, що виникають при порушенні життєвого процесу в побуті під час будь якої діяльності чи в соціальному середовищі.

30.10-03.11

Педагоги вікових груп